Intelino J-1 Smart Train - Aloitussetti

181,16 €
Väliaikaisesti loppuunmyyty - Toimitus 30/06
Tuotenumero
1009-INT-J1-SS1-13

Ilmainen toimitus yli 99€ tilauksiin | Trustpilot arvostelu 4,5/5 tähteä
  • Hienomotoriikka stimuloituu|pääsee tositoimiin|kehittyy|vahvistuu) tämän aktiviteetin parissa.
Lue lisää
Soveltuvuus:
  • Hienomotoriikka
  • Kognitiiviset taidot
  • Looginen ajattelu
  • 0 kk
  • 3 kk
  • 6 kk
  • 9 kk
  • 1 vuotta
  • 18 kk
  • 2 vuotta
  • 2,5 vuotta
  • 3 vuotta
  • 4 vuotta
  • 5 vuotta
  • 6 vuotta
  • 7 vuotta
  • 8 vuotta
  • 9 vuotta
  • 10 vuotta
  • 11 vuotta
  • 12 vuotta
  • 12 vuotta
  • 14+ vuotta
  • Seniori
Mikä tekee tästä tuotteesta erityisen

Rautatielinjalla on Intelinon myötä saanut valtavan päivityksen. Oli jo aikakin, sillä nykyaikaiset junat ja metrot, jotka lapsesi tuntee todellisesta maailmasta, eivät näytä lainkaan samalta kuin se puinen junanrata, jossa on puukatkuinen veturi ja olkipaaleja vaunuissa, joita usein löytyy lastenhuoneista 2020-luvulla.

Jos lapsesi on utelias ja haluaa leikkiä jollain, joka muistuttaa todellisuutta, ja jos sinustakin on hauskaa leikkiä junaradoilla ja saada asiat toimimaan automaattisesti, katso Intelinoa. 

Kun leikit Intelinolla, voit ohjata junaa rautatielinjalla useilla tavoilla. Se riippuu lapsesi iästä ja siitä, haluatko skreenittömän leikin vai tekeekö siitä vielä jännittävämpää, että käytätte myös sovellusta ja/tai tietokoneohjelmointia suunnitellaksenne ja ohjataksenne junan kulkua.

Nousevan vaikeustason myötä sinä ja lapsesi voitte oppia koodaamaan Intelinolla. Sinun on oltava mukana alusta alkaen, ja se on ihana yhteinen toiminta aloittaa sateisena viikonloppuna tai muina hetkinä, jolloin keskittynyt, paikallaan oleva leikki on paikallaan. 

Intelinoa voi käyttää neljällä tavalla. 

  • Noin 5 vuoden iästä lähtien voitte leikkiä täysin ilman näyttöä Intelinolla. Sitten käytätte pieniä, värillisiä muovilaattoja. Ne asetetaan eri yhdistelmissä raitojen väliin, ja ne antavat junalle ohjeen ajaa nopeammin (esim. kaksi vihreää laattaa antaa tämän ohjeen), kääntyä oikealle, ajaa taaksepäin, antaa ääntä tai pysähtyä. On helppo ymmärtää, kaikki on oppaassa.
  • Noin 7 vuoden iästä voitte ohjata junaa sovelluksella, joka ladataan ilmaiseksi kaikille älypuhelimille. Sitten ohjaatte junaa kuten nykyaikaisia junia ohjataan, eli robottiohjauksella, jonka näette älypuhelimessa. Nopeus, ääni ja muut ohjaustoiminnot löytyvät näytöltä.
  • Noin 9 vuoden iästä voitte käyttää tietokoneohjelmointijärjestelmää Scratch suunnitellaksenne junan ajamisen ja toiminnot lohkoissa. Yksi lohko kerrallaan. Se on helpompaa kuin miltä kuulostaa - mutta lapsesi tarvitsee apua, ja teidän on oltava yhdessä siinä hetken ajan, ennen kuin lapsesi osaa sen itsenäisesti.
  • Junien ohjelmointi tietokoneohjelmointikielellä Python ja MICRO:BIT:llä, mikä vaatii hieman enemmän koodaustaitoja. Toisaalta Intelino on hauskaa harjoitella Pythonia vanhemmille lapsille yli 10 vuoden iässä. Tässä tarvitaan Pythonista kiinnostunut aikuinen mukaan. Tässä voi esim. suunnitella, miten kaksi intelinonjunaa voi välttää törmäyksen, optimoida niiden reittejä matemaattisesti, jakaa heidän resurssejaan ja paljon muuta. 

Siihen kuuluu valtava kirjastollinen täysin ilmaisia pdf-tiedostoja aktiviteeteista ja tehtävistä 5-vuotiaasta aina kansakoulun päättötason tasolle asti. Intelinoa voidaan käyttää monitieteelliseen opettamiseen monissa STEAM-aineissa, ja ilmainen materiaali on korkealaatuista ja sitä voivat käyttää sekä opettajat että kotikouluttajat. 

Intelinoon on saatavilla kaksi erilaista sovellusta. Intelino Play -sovellus, joka on pienemmille junankuljettajille, ja Intelino Edu -sovellus, joka on vanhemmille junankuljettajille, jotka haluavat käyttää Scratchia, Pythonia ja oppia lisää koodauksesta.

Kaikki materiaalit ovat englanniksi.

Sopiiko Intelino tavallisiin juniin ja junaratoihin?

Intelino voi ajaa tavallisilla puisilla junaradoilla ja yhdistää tavallisiin puujuniin. Mutta silloin ette voi käyttää pieniä muovilaatoja junan ohjaamiseen, se on siis ohjattava sovelluksella tai ohjelmoinnilla.

Intelino-radat eivät valitettavasti ole yhteensopivia tavallisten puuraiteiden kanssa. Mutta voit 3D-tulostaa sovittimia, ilmaisia malleja löytyy internetistä. 

Sen sijaan Intelino voi ajaa hyvin pöydällä tai lattialla ilman kiskoja. Voitte myös rakentaa tavallisen puujunaradan lapsesi vanhalla junalla, joka kiemurtelee sisään ja ulos Intelinon modernin junaradan välillä - aivan kuten vanhemmat DSB-junat ja kevyet raitiovaunut/metrojunat kiemurtelevat toistensa lomassa todellisuudessa. Intelino-junat ja tavalliset junat sopivat yhteen ja voivat ajaa molemmilla junaradoilla. Junaratoja ei kuten sanottu voi vain rakentaa yhteen.

Sisältö:

1 robottiveturi

1 vaunu

40 koodipalikkaa eri väreissä

1 latauskaapeli

4 suoraa kiskoa

12 kaarrekiskoa

4 jaettua ajokaistakiskoa

Arkki dekorointi tarroja

 

Leikki on hyödyllistä lapsesi hyvinvoinnille ja kyvylle oppia:

  • Tukee lapsesi hienomotorisia taitoja.
  • Vahvistaa lapsesi kognitiivisia taitoja.
  • Stimuloi loogisia valmiuksia ja taitoja.

Suositusikä on 6 vuotta.

Tiede ei välttämättä ole enää vain jotain pölyistä, jonka parissa aikuiset touhuavat kaukaisissa laboratorioissa tai toimistoissa. STEM-tyyliset lelut (Science, Technology, Engineering & Math) ovat osoitus tästä. Kun lapsesi leikkii STEM-pohjaisilla työvälineillä ja leluilla, stimuloituu viehätys ja ymmärrys luonnontieteiden suhteen.

Mitä digitaaliset lelut ovat?

Digitaaliset lelut tarkoittavat leluja, jotka ”laajentavat” todellisuutta (Augmented Reality). Se on yhteys digitaalisen elämän ja todellisten, fyysisten elementtien tai hahmojen välillä, jotka yhdessä laajentavat lapsesi leikkikokemusta todella jännittävällä tavalla. Lue lisää monista erilaisista AR-lelutyypeistä ja hanki hyviä neuvoja lasten ruutuaikaan liittyen AR-leluoppaastamme täältä. Lue lisää täältä.
Lisätietoja
Tuotenumero1009-INT-J1-SS1-13
Ikä6 vuotta, 7 vuotta, 8 vuotta, 9 vuotta, 10 vuotta, 11 vuotta
Soveltuu luokkiinHienomotoriikka, Kognitiiviset taidot, Looginen ajattelu
AistitTuntoaisti
KehitysalueetYritteliäisyys, Ammatillinen osaaminen, Hienomotoriikka, Kognitiiviset valmiudet, Keskittyminen, Looginen päättely, Havainnointi, Ongelmanratkaisu
MateriaaliMuovi
PuhdistaminenPyyhitään kostealla rätillä
Ohjeet / PelisäännötEnglanti
Vie mukanasikesämökille, lomalle
Yhteensopiva:Toimii tabletteilla, jotka ovat 7 tuumaa tai suurempia // iOS 11 ja uudemmat (iPad 2 ja iPad Mini 1 eivät ole tuettuja) // Android OS 6 ja uudemmat, vähintään 2 Gt RAM (Samsung Tab A ei ole tuettu) // Fire HD 8 - 2018, 2020 Fire HD 10 - 2019 (Fire 7 ei ol