Asiakaspalvelu

Ota rohkeasti yhteyttä

Olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä puhelimitse,

sähköpostilla tai verkkokaupan live-chatissa.

Luemme sähköpostit joka arkipäivä ja pyrimme vastaamaan 24 tunnin sisällä.

 

 Tavoitat meidät

Maantaista-perjantaihin klo 10:00-16:00.
Viikonloppuisin mekin lepäämme.

Yhteystiedot

Lähetä sähköpostit osoitteeseen: hei@leluakatemia.fi

Soita, niin jutellaan:  09-4245 7560

Chattaa kanssamme:

Klikkaa verkkokaupan oikean alakulman kuvaketta ja kerro,

kuinka olla avuksesi :)

Usein kysyttyjä kysymyksiä:

Maksusta:

Kun teen tilausta koululle, kunnalle tai muulle instituutiolle, voiko sen maksaa verkkolaskulla?

Kyllä vain - verkkolaskulla maksaminen on mahdollista.

Olemme iloisia, että moni julkinen instituutio päättää tilata tuotteita Leluakatemiasta.

Tee tilaus aivan normaalisti lisäämällä tuotteita ostoskoriin. Kirjoita yrityksen/instituution nimi sille kuuluvaan kenttään ja valitse sitten maksutavaksi Verkkolaskutus. Nyt näet kaksi tyhjää tekstikenttää, joista toiseen tulee kirjoittaa verkkolaskuosoite tai OVT-tunnus (tämä kenttä tulee täyttää) sekä mahdollinen viitenumero. Napsauta sitten “Jatka maksamaan”-painiketta ja tilauksesi on valmis. Lähetämme sekä PDF-laskun että verkkolaskun jälkeenpäin, kun tilaus on käsitelty ja lähetetty varastostamme.

Jos verkkolaskulla maksaminen mietityttää, olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä meihin, ja autamme mielellämme. Soita joko numeroon 09-4245 7560 tai lähetä viestiä osoitteeseen hei@leluakatemia.fi.

Voinko maksaa tilaukseni laskulla?

Jos oppilaitoksella tai yhdistyksellä ei ole verkkolaskuosoitetta, voi tilauksen maksaa myös laskulla. Tässä tapauksessa sinun tulee kuitenkin ottaa meihin ensin yhteyttä.

Tee tilaus aivan normaalisti lisäämällä tuotteita ostoskoriin. Kirjoita mahdollisen yhdistyksen/instituution nimi sille kuuluvaan kenttään ja valitse sitten maksutavaksi Tilisiirto. Napsauta sitten “Jatka maksamaan”-painiketta ja tilauksesi on valmis. Lähetämme PDF-laskun jälkeenpäin, kun tilaus on käsitelty ja lähetetty varastostamme.

Jos sinulla on kysyttävää laskulla maksamisesta, olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä meihin joko soittamalla 09-4245 7560 tai lähettämällä viestiä osoitteeseen hei@leluakatemia.fi.

Voinko vielä lisätä tuotteen/tuotteita tilaukseeni?

Emme valitettavasti voi luvata, että tuotteiden lisääminen on mahdollista enää sen jälkeen, kun olet viimeistellyt tilauksen verkkokaupassamme. Varastomme ottaa tilauksia vastaan jatkuvalla syötöllä ja ne pakataan mahdollisimman pikaisesti, jotta voimme taata nopean toimitusajan. Jos haluat lisätä tuotteen tai tehdä muita muutoksia tilaukseesi, niin ota nopeasti yhteyttä asiakaspalveluumme. Näin voimme tarkastaa, ovatko muutokset tilaukseesi vielä mahdollisia.

Saisinko alennuskoodin?

Emme yleisesti ottaen tarjoa alennuskoodeja ja otathan huomioon, että muilta verkkosivuilta mahdollisesti löydetyt alennuskoodit eivät toimi verkkokaupassamme. Saatamme silloin tällöin tarjota alennuskoodin jonkin kampanjamme yhteydessä ja kerromme tästä aina viikottaisessa uutiskirjeessä. Tilaa uutiskirjeemme www.leluakatemia.fi-sivun alakulmasta.

Voinko tehdä tilauksen puhelimitse?

Olet aina tervetullut soittamaan meille. Autamme sinua mielellämme tilauksen teossa – oli sinulla sitten kysyttävää tuotteistamme tai tilauksen maksusta. Jos haluat tehdä tilauksen täysin puhelimitse, niin voit maksaa sen joko tilisiirrolla tai MobilePaylla. Emme ota korttitietoja vastaan puhelimitse.

Tarjoatteko tuotteille hintatakuuta?

Olet aina tervetullut ottamaan meihin yhteyttä, jos löydät saman tuotteen suomalaisesta verkkokaupasta edullisemmin. Lähetä meille linkki löytämääsi tuotteeseen sähköpostilla ja katsomme asiaa.Mahdollisista hintamuutoksista päätetään tapauskohtaisesti.

Kuinka maksan tilauksen lahjakortilla?

Kun haluat lunastaa saamasi lahjakortin alennuskoodin, täytä ostoskori normaaliin tapaan valitsemillasi tuotteilla. Mene sitten maksusivulle, täytä yhteystietosi, valitse toivottu maksutapa ja kirjoita lahjakortin koodi “Käytä alennuskoodi” -kenttään. Klikkaa sitten kentän vieressä olevaa painiketta ja koodi aktivoituu. Painikkeen painaminen lunastaa koodin, jonka voi käyttää vain kerran. Käy varmuuden vuoksi ostoskorin tuotteet läpi vielä kerran ja tarkista, että olet valinnut oikean maksutavan ennen koodin lunastamista.

Milloin tilaukseni maksu veloitetaan?

Teemme maksuvarauksen Leluakatemian nimissä, kun tilauksesi on vahvistettu. Veloitamme summan kuitenkin vasta sitten kun tilaus on paketoitu ja luovutettu Bring-tavarantoimittajan kuljetettavaksi. Jos maksat tilauksesi verkkopankilla, veloitetaan tilauksen summa välittömästi.

Kuinka maksan Klarna-laskulla?

Tee tilaus normaaliin tapaan ja valitse maksutavaksi Klarna. Saat tämän jälkeen meiltä sähköpostitse tilausvahvistuksen sekä erillisen viestin Klarnan maksuehdoista. Muista tarkistaa laskun eräpäivä ja muut tärkeät tiedot.

 

Toimituksesta:

Kuinka voin seurata tilaukseni toimituksen kulkua?

Kun tilauksesi on pakattu ja valmiina matkaan, lähetämme sinulle sähköpostilla kuitin sekä seurantanumeron, josta voit seurata paketin kulkua. Pyydämme hieman kärsivällisyyttä, sillä seurantasivu päivitetään kun paketti on seuraavassa lajitteluterminaalissa – matka terminaaliin voi kestää jopa 36 tuntia.
Otamme sinuun yhteyttä, jos jokin tilaamistasi tuotteista on loppuunmyyty.

Voinko tehdä tilauksen Ahvenanmaalle ilman arvonlisäveroa?

Toimitamme paketteja Ahvenanmaalle ja poistamme tilauksesta arvonlisäveron pyynnöstä. Mainitse tästä siis tilauksen kommenttikentässä ja ota yhteyttä, jos tarvitset lisätietoja.

Toimitatteko myös muualle maailmaan?

Et voi tehdä tilausta Suomen ulkopuolelle tältä sivustolta. Jos haluat, että tilauksesi toimitetaan ulkomaille, voit tehdä tilauksen tanskankieliseltä sivustoltamme osoitteessa www.legeakademiet.dk. Kaikki valikoimamme tuotteet löytyvät tältä sivustolta samalla tuotenumerolla, kuin suomenkielisellä sivustolla.

Onko Leluakatemialla fyysistä liikettä/lelukauppaa?

Meillä ei valitettavasti ole fyysistä kauppaa, jossa voisit testata tuotteita ennen ostoa.

Voinko noutaa tuotteita Vantaan osoitteesta/varastosta?

Tämä on kysymys, jonka kuulemme miltei päivittäin. Meillä on Vantaalla Väinö Tannerin tiellä hallinnollinen osoite, josta ei ole mahdollista noutaa tuotteita. Kaikki tuotteemme lähetetään Tanskassa sijaitsevasta varastostamme. Vaikka toimistommekin sijaitsee Tanskassa, niin olemme aina vain yhden soiton tai sähköpostin päässä sinusta – ota vain rohkeasti yhteyttä, jos tarvitset apua.

Mikä lähettipalvelu toimittaa tilaukset?

Bring toimittaa paketit yhdessä heidän yhteistyökumppanien kanssa. Yhteistyökumppaneihin kuuluu myös Posti, joten voit usein seurata pakettisi matkaa myös Postin sivuilla. Käytämme eri palveluja suurempien tuotteiden ja lavojen toimittamiseksi. Saat tästä lisätietoa, jos tilaamasi tuote täytyy toimittaa lavalla.

Voinko maksaa lisämaksun pikatoimituksesta?

Emme valitettavasti tarjoa pikatoimitusta. Teemme aina kaikkemme, jotta saamme pakettisi matkaan mahdollisimman nopeasti.

Toimitetaanko paketteja noutopisteille myös lauantaisin?

Jotkin noutopisteet vastaanottavat paketteja myös lauantaisin, mutta tämä riippuu täysin paikasta, viikosta ja senhetkisten pakettien määrästä. Voit ottaa yhteyttä Bringin asiakaspalveluun ja kysyä, jos valitsemasi noutopiste on avoinna myös lauantaisin. Meillä ei valitettavasti ole tietoa eri noutopisteiden aukioloajoista.

Mitä teen, jos paketista puuttuu yksi tilaamani tuote?

Jos sait toimituksen mukana Leluakatemian kassin, niin kurkista sen sisään – joskus varastomme laittaa pienet esineet sinne talteen. Jos puuttuva tuote ei löydy kassista tai paketin pohjalta, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mitä teen, jos tuote on vahingoittunut jo saapuessaan?

Voi ei – onpa harmillista, että olet vastaanottanut rikkinäisen tai vahingoittuneen tuotteen ja haluamme tietenkin auttaa asian selvittämisessä. Pyydämme sinua lähettämään meille sähköpostilla tuotereklamaation, jonka tulee sisältää tilausnumero, kuvaus virheestä tai rikkoutuneesta tuotteesta, sekä kuvia ja videoita tuotteesta. Lähetä myös kuva mahdollisesta eränumerosta, jonka voi löytää tuotepakkauksen kyljestä. Käymme reklamaation perusteellisesti läpi ja otamme tarvittaessa yhteyttä tuotteen valmistajaan. Ilmoitamme sinulle erikseen, jos tarvitsemme tuotteen takaisin, jotta voimme tutkia mahdolliset viat.

Voitteko toimittaa tilauksen saman tien?

Lähetämme tilaukset aina tilauspäivää seuraavana arkipäivänä. Jos teet tilauksen ennen klo 10 aamulla maanantaista torstaihin, niin voi olla, että se ehtii vielä saman päivän toimitukseen.

Kuinka nopeasti toimitatte tilaukseni?

Tilauksesi toimitusaika on 3-5 arkipäivää. Toimitusaika lasketaan siitä päivästä lähtien, kun pakettisi lähtee matkaan varastostamme. Jos teet tilauksen perjantaina, niin pakettisi on valmis matkaan maanantaiaamuna.
Otamme sinuun aina yhteyttä mahdollisimman pian, jos huomaamme toimituksen viivästyvän syystä tai toisesta.

Miksi tilaukseni ei näytä etenevän Bringin seurantasivulla?

Jos tilauksesi lähetyksestäon kulunut jo 3 arkipäivää eikä Bringin seurantasivulla ole päivitystä paketin sijainnista, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos seurantasivun mukaan paketti on lajiteltu muualla kuin Suomessa, niin otathan heti yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Palauttamisesta & reklamaatioista:

Kuinka palautan tilaamani tuotteen?

Tuotteiden palauttamien maksaa 5 €. Voit luoda ennaltamaksetun palautusosoitekortin tämän linkin kautta: https://www.gls-returns.com/#/m/leluakatemia. Tulosta tiedosto suoraan sivulta tai lähetä sen itsellesi sähköpostina, jolloin saat PDF-tiedoston. Jos sinulla ei ole omaa tulostinta, niin näytä osoitekortissa olevaa QR-koodi Postin pisteellä. Jotkin toimipisteet auttavat kortin tulostamisessa, mutta tämä ei päde kaikkiin. Ota itse selvää saako kortin tulostettua Postin toimipisteellä tai vieraile kirjastossa/tuttavan luona. Toimita palautettava paketti lähimmälle tai valitsemallesi Postin toimipisteelle.

Tarvitset palauttamiseen kaksi lappua – osoitekortin ja palautuslomakkeen. Voit toimittaa paketin mihin tahansa Postin toimipisteeseen. Muista säilyttää paketin toimituksesta saatu kuitti todisteena. Tutkimme palautettavat tuotteet, kun ne saapuvat varastollemme ja hyvitämme palautettavan summan sille kortille/maksutavalle, jota käytit maksun yhteydessä. Jos haluat hyvityksen toiselle tilille, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Milloin palautatte rahani?

Palautamme tuotteesta maksetun summan sekä toimituskulut. Vähennämme ainoastaan palautuksesta koituvan 5 euron lisäkulun, jos käytät ennalta maksettua osoitekorttia.

Palautamme maksamasi summan viimeistään 14 päivän päästä siitä, kun olemme saaneet ilmoituksen oston purkamisesta. Palautamme summan samalle kortille/tilille, jolta tilaus maksettiin, ellei tästä ole sovittu erikseen jotain muuta. Palautamme maksetun summan yleensä vasta sitten kun olemme vastaanottaneet palautetun tuotteen.

Kuinka palautan saamani lahjan?

Jos haluat palauttaa Leluakatemiasta saamasi lahjan, niin sinun tulee pyytää joko lahjanantajaa kertomaan sinulle tilausnumeron tai luomaan palautukseen tarvittavan osoitekortin/palautusetiketin. Pyydämme sinua ottamaan meihin yhteyttä palautusta tehdessänne ja ilmoittamaan sähköpostilla nimesi, tilinumerosi ja pankkisi BIC-tunnuksen, jotta voimme palauttaa tuotteen hinnan sinun tilillesi lahjanantajan sijasta.

 

Tuotteista:

Tarjoatteko tuotteille lahjapaketointia?

Kyllä – voit valita lahjapaketoinnin jokaiselle yksittäiselle tuotteelle ja sen hinta on 2 euroa per tuote. Emme valitettavasti kääri useaa tuotetta samaan pakettiin. Paketointi ei myöskään ole mahdollista osalle isoista ja erikoisemman muotoisista tuotteista.

Voiko Leluakatemiasta ostaa lahjapaperia?

Kyllä, voit ostaa verkkokaupastamme sekä lahjapaperia että lahjapusseja. Löydät ne valikoimastamme hakutoiminnolla.

Ovatko Leluakatemian tuotteet ja lelut CE-merkittyjä?

Kyllä, kaikki valikoimamme lelut ovat luonnollisesti CE-merkittyjä. Nykyisen lain mukaan kaikkien lelujen tulee olla CE-merkittyjä. Tämä merkki takaa, että lelu täyttää kaikki vaatimukset mitä tulee kemiallisiin ainesosiin ja turvallisuuteen. Nämä säännöt koskevat kaikkia EU-maita ja Suomessa näistä säännöistä ja vaatimuksista pitää huolta Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes).

Onko Leluakatemian leluissa vaarallisia kemiallisia aineita?

Kaikki Leluakatemian valikoiman lelut täyttävät lain määräämät säännöt ja vaatimukset. Tämän lisäksi on myös asetettu sääntöjä koskien lelujen sisältämiä kemiallisia aineita. Nämä säännöt on asettanut ja niitä säätelee REACH, joka vastaa EU:n kemikaalilainsäädännöstä. Tästä syystä voit varsin turvallisin mielin ostaa tuotteita Leluakatemian verkkokaupasta.

Voinko nähdä tuotteen ennen ostoa?

Valitettavasti sinulla ei ole mahdollisuutta nähdä tuotetta fyysisesti ennen sen ostamista, sillä olemme ainoastaan verkkokauppa.

Onko teillä ekologisia, ympäristöystävällisiä ja kestävän kehityksen periaatteella valmistettuja leluja?

Pyrimme Leluakatemiassa jatkuvasti olemaan kriittisiä ja päivittämään tietoamme leluista. Sanoista kuten luonnollinen, myrkytön, haitta-aineeton, ekologinen, luomu, kestävä kehitys ja ympäristöystävällinen voi olla melko vaikeaa saada selkoa. Usein näitä sanoja käytetään suhtvapaasti ilman sen tarkempia sääntöjä siitä, milloin lelua tulisi kutsua ympäristöystävälliseksi ja milloin ekologiseksi. Siksi pyrimme jatkuvasti olemaan tarkempia, mitä termejä käytämme ja miksi.

Me Leluakatemiassa emme pidä täysin tarkoituksenmukaisena sitä, että valitsisimme ainoastaan luonnollisia leluja tai leluja, jotka eivät sisällä kemiallisia aineita. Kaikki maailman elementit perustuvat kemiallisiin aineisiin, ja siksi mielestämme ei ole järkevää kirjoittaa, että ostamasi nukke tai pallo ei sisällä kemiallisia aineita. Se, että superpallot ja keinut sisältävät kemiallisia aineita ei tee niistä vähemmän luonnollisia. Kaikki luonnossa ON kemiaa ja kaikki kemialliset aineet voivat olla haitallisia väärissä määrin.

Haluamme auttaa asiakkaitamme löytämään tiensä eri nimikkeiden viidakossa. Kaikki muuttuu ajan myötä, ja tulet siksi löytämään myymälästämme leluja, joissa on merkintöjä kuten kemikaaliton, kestävä ja luonnollinen. Poistamme nämä nimitykset asteittain, koska opimme jatkuvasti uutta. Mutta meidän täytyy ensin käydä läpi yli 8000 tuotetekstiä. Se vie aikaa.

Autamme sinua mielellämme ymmärtämään näiden termien eroja ja merkityksiä. Ja ajan muuttuessa myös käyttämämme termit saattavat muuttua, sillä tulemme jatkuvasti fiksummiksi.

Kestävä kehitys ja ympäristöystävällisyys eivät ole joko-tai -nimikkeitä, vaan ne kertovat siitä, missä määrin jokin yksittäinen tuote kuluttaa planeettaamme ja minkälaisen tulevaisuuden sen valmistaminen jättää tuleville sukupolville.

Esimerkiksi puu, puuvilla ja lasi ovat materiaaleina ympäristöystävällisempiä kuin keinotekoisesti valmistetut muovit. Toisaalta muovin kuljettaminen on reippaasti halvempaa, koska se painaa vain murto-osan puuhun ja lasiin verrattuna ja kuluttaa siten vähemmän polttoainetta. Muovi ei myöskään hajoa helposti, jolloin säästämme pakkausmateriaaleissa. Se on myös edullista kierrättää ja sulattaa, ja jotkin muovityypit ovat jopa biohajoavia.

On toki asiakkaamme oma päätös, ostaako hän CO2-neutraaleja ja ekologisesta puusta valmistettuja leluja, jotka on tuotettu ja toimitettu Thaimaasta, vai mieluummin Pohjoismaissa valmistettuja muovileluja, joita ei tarvitse kuskata kaukaa. Molemmat valinnat ovat enemmän tai vähemmän kestäviä ja ympäristöystävällisiä – riippuen mistä näkökulmasta asiaa katsotaan.

Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden suodattaa leluja itselle tärkeimpien, kestävyyteen liittyvien ominaisuuksien perusteella. Tämä on kestävän kehityksen strategiamme, ja voit lukea siitä täältä.

Tänä päivänä löytyy monia virallisia standardeja ja sertifikaatteja, jotka kertovat leluille määritetyistä ominaisuuksista. Jos siis löydät valikoimastamme Pohjoismaisella Joutsenmerkillä, Ecocert-, AllergyCertified, FSC, GOTS tai muilla vastaavilla merkeillä sertifioituja leikkiruokia tai kuorma-autoja, niin nämä tuotteet täyttävät epäilemättä erittäin tarkat vaatimukset. Siksi siitä on myös maininta tuotekuvauksessa.

Kaikki valikoimamme lelut on CE-merkitty ja täyttävät REACH- sekä EN-71-säädökset ja monissa tapauksissa myös tiukemmat turvallisuusvaatimukset sekä materiaalien että suunnittelun osalta.

Miten lelut pakataan pakkaatte lelun, kun se lähetetään?

Emme valmista leluja itse, vaan ostamme ne valmistajalta tai jälleenmyyjältä. Tästä syystä varastollemme toimitetut tuotteet ovat alkuperäispakkauksissaan. Jotkut valmistajat panostavat enemmän kestävän pakkausmuodon kehitykseen, esimerkiksi välttämällä kertakäyttömuovia, tai minimoimalla tyhjän tilan, jotta pakkaukset vievät mahdollisimman vähän tilaa kuljetuksen aikana. Näissä tapauksissa ilmoitamme asiasta sivuillamme ko. tuotteen tiedoissa "Vihreämpi valinta" -kohdassa. Selaa kaikkia tuotteita, joiden pakkausten kestävyyteen on panostettu jo valmistusvaiheessa, valitsemalla Vihreämpi valinta -valikossa "Pakkaus"-suodattimen.

Varastomme paketoi ja suojaa lelut huolellisesti, jotta ne eivät rikkoudu kuljetuksen aikana. Kestävin tapa lähettää tuotteita postitse, on varmistaa, että lelu ensinnäkin saapuu perille vahingoittumattomana ja toiseksi, että se painaa mahdollisimman vähän kuljetuksen aikana.

Paketeissamme on tällä hetkellä päätetty käyttää suojamateriaalina ilmatäytteisiä muovityynyjä, jotka suojaavat tuotteita kuljetuksen aikana. Näiden ilmatyynyjen valmistuksessa on käytetty vähintään 50 %:a kierrätysmuovia. Kun laatikko on suojattu ilmatyynyillä, ainoa paino tulee laatikossa olevasta lelusta. Ilmatyynyt eivät paina juuri mitään ja tämä taas tarkoittaa, että pakkaustapamme ei tee Leluakatemian paketeista painavampia kuljetuksessa. Mitä vähemmän painoa, sitä vähemmän kuljetusauto kuluttaa polttoainetta, ja sitä vähemmän kuluu energiaa.

Lapsista voi olla hauska leikkiä ilmatyynyillä hyppäämällä niiden päälle ja "POKS", jonka jälkeen ne tulee lajitella pehmeänä muovina, ja materiaali voidaan käyttää uusiin muovituotteisiin.

Emme käytä jatkossakaan pahvia laatikoiden täytteenä, koska se on paljon painavampaa kuin muovityynyt. Se lisää polttoaineen kulutusta kuljetuksessa, eikä se olisi ympäristön kannalta kestävä toimintatapa.

Pahvilaatikkomme on valmistettu FSC-sertifioidusta pahvista, joka voidaan kierrättää.

 

Muita kysymyksiä:

Onko lelua mahdollista testata?

Emme anna valikoimamme leluja testattavaksi.

Haluaisin myydä omia tuotteitani Leluakatemia.fi-sivulla. Kehen otan yhteyttä?

Kuulemme aina mielellämme uusista tuotteista, joten ota vain rohkeasti yhteyttä sähköpostitse markkinointi@leluakatemia.fi.

Työskentelen sosiaalisen median parissa vaikuttajana. Teettekö te yhteistyötä vaikuttajien/influensserien kanssa?

Kyllä vain, teemme jatkuvasti yhteistöitä erilaisten vaikuttajien kanssa. Lähetä meille sähköpostia, jossa kerrot hieman itsestäsi ja näytä myös blogisi/Instagram-tilisi/Facebook-profiilisi katselukertoja, seuraajamääriä yms. tilastoja. Lähetä nämä tiedot osoitteeseen markkinointi@leluakatemia.fi.

Kuinka nopeasti saan vastauksen sähköpostiini?

Vastaamme sähköposteihin joka arkipäivä klo 10:00-16:00 ja pyrimme antamaan sinulle vastauksen 24 tunnin sisällä.

Jos sinulla on kysyttävää, niin olet aina tervetullut soittamaan meille numeroon 09-4245 7560 tai lähettämään sähköpostia osoitteeseen markkinointi@leluakatemia.fi.